X Choose your country
ClickitUp Global Global
sv_SE Sweden
da_DK Denmark
en_GB UK
fi_FI Finland
de_DE Germany
es_ES Spain
fr_FR France
nl_NL Netherlands
en_US US
pl_PL Poland
nb_NO Norway
Designed and produced in Sweden
+46 (0)10-4804700 | Forhandlere

Kjøpsvilkår for ClickitUp®

Betaling

Vi gjør oppmerksom på at en bestilling hos ErgoSafe AB anses som en aksept av samtlige nedenstående kjøpsvilkår og garantiforpliktelser. ClickitUp® er en produktfamilie under ErgoSafe AB, og vi henviser derfor til ErgoSafe i kjøpsvilkårene. Vilkårene gjelder fra 1. januar 2025.

Faktura
Betalingsbetingelsene er 10 dager netto etter levert ordre. Sedvanlig kredittsjekk gjennomføres. ErgoSafe forbeholder seg eiendomsretten til varene inntil full betaling er mottatt. Forsinkelsesrente, for tiden 1,5 % per måned, samt lovpålagt purregebyr påløper ved forsinket betaling.

Forskuddsbetaling
Vi tilbyr forskuddsbetaling som betalingsalternativ. Ta kontakt med din selger dersom du har spørsmål om dette.

Leveringsbetingelser

Leveringstider
Standardmål sendes normalt innen 2–3 uker. Deretter trenger transportøren opptil en uke for å levere din ordre. I høysesong kan leveringstiden bli noe lengre. Du vil alltid få en estimert leveringsdato fra oss i din ordrebekreftelse. Endring av oppgitt leveringsuke medfører alltid en ombookingskostnad på 1 000 SEK for deg som kunde.

Frakt

Lastebilleveranser
Større varer leveres med lastebil til tomtegrensen din. Din ordrebekreftelse angir estimert leveringsuke. Leveringsdag bestemmes av vår transportør og er ikke noe ErgoSafe kan påvirke.

Viktig! Det er ditt ansvar å oppgi korrekt telefonnummer, være tilgjengelig og kunne motta leveransen innen angitt leveringsintervall, samt sørge for at lastebilen har adkomst. Hvis ikke, påløper en ombookingskostnad på 1 000 SEK.

Sørg for fri vei slik at varene kan losses på stedet. Er du usikker på fremkommeligheten på lossingsstedet – ta kontakt med vår logistikkavdeling senest to dager etter bestilling (+46(0)10-480 47 00). Det er ditt ansvar at lastebilen har kjørbar vei helt frem til lossingsstedet. Det er også mulig å møte opp ved kjørbart lossingssted for å få varene levert til eget transportmiddel – uten ekstra kostnad. Ved behov for spesialbil/-transport vil denne kostnaden i sin helhet bli belastet deg som kunde. Kostnaden beregnes av vår logistikkavdeling og oppgis til deg før bestilling.

Forsinket levering
På grunn av forhold utenfor vår kontroll (produksjonsbelastning hos underleverandører, transportkonflikter, ulykker, streiker osv.) samt høy etterspørsel i høysesong, kan leveranser noen ganger bli forsinket. Siden du får en estimert leveringsuke, anbefaler vi at du bestiller håndverkere med noen ukers margin for å sikre at du har mottatt en komplett og hel leveranse. I henhold til lov har vi rett til å sende erstatningsvarer hvis noe mangler, er feil eller skadet, og vi erstatter dermed ikke påløpte kostnader på grunn av stillstand osv.

Levering til øyer
Ved levering til øy uten fast forbindelse leverer vi til bakkeplan ved avgangskai. Trafikverkets ferger regnes som fast forbindelse. Noen fergeselskaper krever at godset må være sjøemballert; vi kan gjøre dette for deg til en fast kostnad på 995 SEK. Har du spørsmål – ring vår transportavdeling (+46(0)10-480 47 00).

Varemottak

Mottakeren skal kunne legitimere seg og være myndig. Mottakeren skal bistå ved lossing av leveransen og hjelpe sjåføren med dette arbeidet. Kontroller godset sammen med sjåføren slik at alt er uskadd og at antall kolli stemmer med fraktbrevet/håndterminalen. Ved synlige skader på emballasje eller gods, eller ved manglende kolli, skal du gjøre en skriftlig merknad på fraktbrevet ved mottak. Synlige skader og manglende kolli skal noteres av sjåføren direkte på fraktbrevet/håndterminalen før godset kvitteres.

Skjulte skader, som ikke kan konstateres ved varemottak, må meldes senest innen 6 dager. Det er derfor viktig at du pakker ut og inspiserer alle produktene dine nøye umiddelbart etter levering. Vær oppmerksom på at lossing av stropper ikke må skje før seksjonene monteres, se vedlagte instruksjonsbok. Dokumenter alltid skadene med foto og legg ved disse ved reklamasjon. Behold alltid det skadede godset til ErgoSafe har vurdert saken.

Hvis du har avtalt med transportøren at godset kan leveres uten mottakskvittering, overgår ansvaret for varene til deg så snart leveringen har funnet sted.

Skaden eller mangelen meldes deretter snarest til ErgoSafe AB. Synlig skade på godset må meldes til ErgoSafe samme dag som godset brukes. Hvis det er en ikke-synlig skade som først oppdages ved oppakking, men som kan spores til transporten, skal denne meldes senest 6 dager etter mottatt levering. Ikke nøl med å kontakte ErgoSafe ved spørsmål om skader på gods forårsaket under eller i forbindelse med transport. Kontakt oss gjerne ved spørsmål om transportskader: +46(0)10-480 47 00 eller info@ergosafe.se

Avbestilling og angrerett

Standardmål 

Avbestilling

Som kunde hos ErgoSafe har du alltid rett til å avbestille en vare før den er levert, men ErgoSafe har rett til kompensasjon for alle kostnader som har oppstått før varen ble avbestilt. Ved avbestilling før varene er pakket, påløper et fast gebyr på 1 000 SEK for lastebilleveranser og 200 SEK for pakkeforsendelser.

Ved avbestilling etter at varene er pakket, men før de er levert til deg, belastes du for de faktiske kostnadene som har påløpt for din ordre før avbestillingstidspunktet.

Angrerett

Når du handler hos oss på ErgoSafe, har du lovfestet angrerett etter at varen er levert. Angreretten gjelder imidlertid ikke for spesialtilpassede rekkverk (se punktet «Avbestilling eller angrerett – bestillingsvarer»).

Hvis du benytter deg av angreretten, kan du selvfølgelig se på og undersøke varen. Husk da å håndtere varen forsiktig og bare i den grad som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon. En veiledning er at du kan håndtere varen som du ville fått lov til å gjøre ved inspeksjon i butikk. Hvis du har håndtert varen utover det som er tillatt, er du ansvarlig for varens verdireduksjon. Ved tilbakebetaling har vi rett til å gjøre fradrag for den verdireduksjonen som har oppstått.

Hvis du ønsker å angre kjøpet, må du gi oss beskjed innen 14 dager fra du mottok varen. Ved delleveranser begynner angrefristen å løpe først fra du mottok den siste varen. Du kan, hvis du vil, bruke Forbrukerrådets angrerettskjema. Det er tilstrekkelig at du har sendt meldingen innen angrefristen. 

Ved angrerett er det du som står for returfrakten. Siden ErgoSafes varer ofte er store/tunge, medfører dette en høy kostnad for deg som kunde å returnere et angret kjøp. Derfor tilbyr vi en tjeneste som innebærer at ved angrerett tar vi en fast returfraktkostnad på 3 000 SEK for lastebilreturer og 200 SEK for pakkeforsendelser. Vi ber deg merke deg at det ikke anses som bruk av angreretten å ikke hente en pakke eller å ikke motta en levering. Å ikke hente eller motta en pakke/levering medfører alltid en ekstra kostnad for deg som kunde. For lastebilleveranser er denne kostnaden 3 000 SEK og for pakkeforsendelser 200 SEK.

Spesialtilpassede varer

Ved bestilling hos ErgoSafe mottar du alltid en ordrebekreftelse som skal kontrolleres for at alt stemmer. Din ordre settes ikke i produksjon før du har bekreftet ordrebekreftelsen via e-post eller brev. Du må innen 24 timer melde fra hvis den godkjente ordrebekreftelsen er feil eller hvis du ønsker å endre noe. Hvis varen avbestilles innen 24 timer, påløper ingen ekstra kostnad.

Etter de 24 timene har du likevel alltid rett til å avbestille din ordre før den er levert til deg, men du belastes da for alle kostnader som ErgoSafe har hatt (materialer, arbeid, fraktkostnader osv.).

Angrerett gjelder ikke for spesialtilpassede varer (kundespesifikke varer). Det vil si at kjøpet ikke kan angres etter at varene er levert til deg.

Reklamasjonsrett

ErgoSafe følger forbrukerkjøpsloven, som gir deg reklamasjonsrett i 3 år, forutsatt at du kan dokumentere at feilen forelå ved kjøpet. Ved eventuell tvist deltar vi i tvisteløsningsprosessen og følger FTUs anbefalinger. For alternativ tvisteløsning innen EU-land finnes også EU-kommisjonens plattform, hec.europa.eu

Hvis du ønsker å reklamere på et produkt, tar du først og fremst kontakt med ErgoSafe, +46(0)10-480 47 00 eller info@ergosafe.se

Garanti

ErgoSafe erstatter ikke kostnader ved feilmontering, demontering, følgeskader, transport eller arbeidskostnader. Garantien gjelder ikke feil forårsaket av kunden eller feil bruk. Garantien gjelder heller ikke hvis monterings- eller vedlikeholdsanvisning ikke er fulgt. Ved værskader – kontakt ditt forsikringsselskap.

2 års garanti mot produksjons- og materialfeil. Gjelder også glass ved produksjonsfeil (i henhold til retningslinjer fra planglassforeningen). Gjelder ikke ved unormalt slitasje eller dårlig vedlikehold.

Prisens gyldighet

Vi forbeholder oss retten til prisjusteringer grunnet valutakurs, avgifter, mva-endringer eller andre forhold utenfor vår kontroll. 

Forbehold

ErgoSafe og våre underleverandører forbedrer og utvikler kontinuerlig våre produkter. Vi forbeholder oss retten til løpende konstruksjonsendringer samt for trykkfeil, skrivefeil og fargeavvik grunnet tekniske årsaker.

Markedsføring

Dersom du mottar reklame fra oss, kan du når som helst reservere deg. Send e-post til info@ergosafe.se

Be om
tilbud